در پنجمین نشست گام مطرح شد؛ نگاه تک بعدی مهمترین چالش‌ توسعه اجتماعی است

تعداد بازدید:۷۵۵
در پنجمین نشست گام مطرح شد؛ نگاه تک بعدی مهمترین چالش‌ توسعه اجتماعی است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در پنجمین نشست گام، گفت: نگاه تک بعدی مهمترین چالش حوزه توسعه اجتماعی است
 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، در پنجمین نشست گام از سلسله گفت‌وگوهای اجتماع محور استان که با موضوع «آسیب شناسی نهادینه سازی عفاف و حجاب در بین نوجوانان و جوانان» و با حضور فعالان حوزه اجتماعی ادارات کل استان، مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور بانوان استانداری برگزار شد، عدم تبیین مناسب جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از چالش‌های جدی حوزه عفاف و حجاب مطرح شد.

«فخرالسادات خامسی هامانه» مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد ایجاد فضایی صمیمی برای بیان چالش‌های اجتماعی را از جمله اهداف نشست‌های گام دانست و بیان کرد: مباحث اجتماعی و فرهنگی مسائلی چند بعدی و پازلی هستند.

وی نگاه تک بعدی را از جمله چالش‌های حوزه اجتماعی دانست و افزود: فاصله گرفتن از بحث خود مراقبتی از دیگر دغدغه‌های جدی جامعه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

این مسئول مردمی نشدن مباحث اجتماعی و فرهنگی را از دیگر چالش‌های جدی در این حوزه عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن موضوعات اجتماعی بین مردم ضروری است.

«فاطمه دانش‌یزدی» مدیرکل امور بانوان استانداری یزدی هم در این نشست تدوین برنامه‌های راهبردی برای دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را از جمله ویژگی‌های نشست‌های گام دانست و بیان کرد: زبان گفت و گو برای انتقال مفاهیم ارزشی در حوزه عفاف و حجاب بین نسل جوان باید تغییر کند.

وی استفاده از ظرفیت هنر را یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای تبیین جوانان در حوزه عفاف و حجاب عنوان و خاطرنشان کرد: سلیقه از دیگر موارد حائز اهمیت در تبیین مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

اهمیت نقش آفرینی بیش از پیش آموزش و پرورش، عدم فعالیت اتاق فکر جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه‌های شوم فرهنگی و لزوم الگوسازی در بحث عفاف و حجاب از دیگر مباحثی بود که به عنوان موارد حائز اهمیت در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی مطرح شده است.

توجه جدی به جایگاه خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی از جمله مباحثی بود که همگی بر اهمیت آن اتفاق نظر داشته و پیرامون چگونگی نقش آفرینی این مهم بحث و تبادل نظر کردند.

توجه به مباحث اعتقادی نسل جوان پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی نظیر عفاف و حجاب از دیگر موارد حائز اهمیت در این حوزه عنوان شد و حاضرین در جلسه سرمایه گذاری برای جایگاه زن در جامعه اسلامی را ضروری دانستند


نظر شما :