خوشه زیلو

پروژه توسعه خوشه زیلو با هدف ارتقا کسب و کار هنر زیلوبافی در آذر ۱۳۹۷ فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد و فعالیتهای خوشه بر اساس مطالعه شناختی انجام شده و شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدها برنامهریزی و اجرا میگردد. بر اساس این مطالعات چشمانداز و استراتژیهای خوشه زیلو بدین شرح تعیین گردید:
چشمانداز خوشه زیلو
خوشه زیلو در افق ۱۴۰۴، خوشهای توسعه یافته است که توانسته با افزایش بهرهوری و ایجاد بستر مناسب، زیلو را به عنوان برند شناخته شده در صنایع دستی منطقه معرفی کند و شرایط مناسب را برای توسعه هنر – صنعتزیلوبافی به عنوان میراث ماندگار و فرهنگی منطقه فراهم آورد.
استراتژیهای خوشه زیلو
- افزایش بهرهوری تولید بر پایه بهبود مکانیزم بافت
- توسعه کمی و کیفی منابع انسانی بر پایه ارتقای مهارتی
- توسعه بازار بر پایه برندسازی و بهبود فرآیندهای توزیع و فروش
برنامههای خوشه زیلو
در راستای تحقق اهداف خوشه برنامهها و اقدامات اجرایی خوشه زیلو در ۵ دسته زیر تقسیمبندی شدهاند که گزارش حاضر نیز بر اساس همین سر فصلها تدوین و ارائه شده است.
- برنامههای عمومی: شامل اقدامات مرتبط با تأمین زیرساختهای سخت و نرم فعالیت خوشه
- برنامههای اعتمادسازی و حساسسازی: اقداماتی که با هدف جلب اعتماد و همراهسازی ذینفعان در فعالیتهای توسعه خوشه انجام میشود.
- برنامههای ارتقای منابع انسانی و آموزش: اقداماتی که توسعه منابع انسانی خوشه زیلو و مهارت افزایی آنها را هدف گرفته است.
- برنامههای بهبود فرآیند تولید: ساماندهی، توسعه و بهبود فرآیند تولید هدف این دسته از اقدامات است.
- برنامههای بازاریابی: مدیریت بازار و توسعه فروش زیلو در این دسته از برنامهها دنبال میگردد.
عامل توسعه | مدیر توسعه بازار | مدیر فنی | |
محمدرضا دهقانی فیروزآبادی | محمدعلی یادگاریان | شیلا شیخی | |
نشانی: یزد، بلوار دانشجو، شرکت شهرکهای صنعتی، دفتر خوشه زیلو | |||
تلفن تماس: ۰۳۵-۳۶۲۳۹۷۰۶ داخلی ۱۴۸ |