در مراسم هفدهمین سال‌روز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن بیان شد؛ ۱۷ سال تلاش برای ارتقای فرهنگ قرآنی/ نیت خالصانه‌؛ پشتوانه‌ی رشد ایکنا

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰ کد : ۱۰۳۸ اخبار معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳۳
در مراسم سال‌روز تأسیس ایکنا که عصر روز گذشته، ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، از ۱۷ سال تلاش برای ارتقای فرهنگ قرآنی به همت این خبرگزاری، قدردانی و مهم‌ترین پشتوانه‌ی این حرکت پرشتاب، نیت خالصانه‌ای بیان شد که طراحان آن از ابتدا تاکنون داشته‌اند.
در مراسم هفدهمین سال‌روز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن بیان شد؛ ۱۷ سال تلاش برای ارتقای فرهنگ قرآنی/ نیت خالصانه‌؛ پشتوانه‌ی رشد ایکنا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل ایکنا، مراسم هفدهمین سالروز تأسیس خبرگزاری قرآن عصر روز گذشته (۲۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور جمعی از مدیران و فعالان قرآنی کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ریشه‌ی اصلی مشکلات، دوری از قرآن است

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم با اشاره به این‌که لازم می‌دانم از همکاران خودم در خبرگزاری قرآن قدردانی کنم، گفت: به عنوان فردی که قرآن می‌خوانم و به ترجمه‌ی آن دقت می‌کنم و تفسیر بزرگان را مطالعه کرده‌ام و از سوی دیگر با مشکلات جامعه نیز آشنایی دارم، احساس می‌کنم که همه‌ی مشکلات ناشی از این است که به دستورات قرآنی عمل نمی‌کنیم. بیش از اینکه تمرکز و انرژی را بر روی مردم بگذاریم و از آنها توقع داشته باشیم، باید انرژی را بر روی آن‌هایی که مدعی دینداری هستند و خود را مدیر دینی کشور می‌دانند‌ صرف کنیم، زیرا مجموعه‌ی عملکرد این افراد حاصل چنین مشکلاتی است.

دکتر طیبی با تاکید بر اینکه کار قرآن‌پژوه است که تحلیل‌هایی برای پیدا کردن مشکل قرآنی داشته باشد تا مشکل را پیدا کند، گفت: احساسم این است که بیش از ۸۰ رصد مشکلات برگرفته از خود ما و مدیریت ماست که مدعی هستیم، اما به دستورات دینی عمل نمی‌کنیم. مردم نیز این را متوجه شده‌اند. با وجود این همچنان گله‌مند می‌شویم که چرا توجهی به دین و قرآن نمی‌شود. وقتی مسؤول عمل نمی‌کند، نباید توقعی از مردم داشت.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: در حال حاضر مجموعه‌ی فناوری اطلاعات و حوزه‌ی رسانه‌ای ذائقه را به سمت کوتاه‌خوانی برده است و هیچ‌کس حوصله‌ی مطالعه‌ی مطالب سنگین را ندارد. لذا باید مطالب کوتاهی را برای مردم تهیه کرد و خبرگزاری بهترین ابزار برای اطلاع‌رسانی است.

وی اظهار کرد: کار بر روی جوانان از جمله موضوعاتی است که ایکنا باید به شدت به آن توجه کند و این کار را با ابزارهایی که فضای مجازی در اختیار گذاشته است، انجام دهد. این مجموعه در ماه مبارک رمضان کارهای خوبی انجام داده است که باید این کار را بیشتر توسعه دهد. آرزوی موفقیت دارم و آن‌چه از دست ما ساخته است در این حوزه انجام می‌دهیم و کما فی‌السابق که حمایت کرده‌ایم این حمایت ادامه خواهد داشت. در بخش خارج از کشور نیز توقع ارایه‌ی مطالب خوب می‌رود. آن‌چه ما نیاز داریم مطالب بیشتر است که مهم‌تر از خبر است.

 


نظر شما :