آشنایی فعالان زیلوی میبد با بازار فرش سلامت در تور آموزشی

تعداد بازدید:۸۰۱
عامل توسعه خوشه زیلو و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد از برگزاری تور آموزشی فعالان خوشه زیلو به منظور برندسازی، بازاریابی و ایجاد شبکه‌های تولید زیلو و نوآوری در هنرصنعت زیلو خبر داد.
آشنایی فعالان زیلوی میبد با بازار فرش سلامت در تور آموزشی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد «محمدرضا دهقانی»، با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش دستباف و سی و دومین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در تهران، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها و رویکردهای ملی فرصت‌هایی ارزشمند و مغتنم در ارتقای دانش و بروز شدن داده‌های استان یزد در زمینه صنایع دستی به ویژه هنر صنعت جهانی زیلوبافی است.

وی به برگزاری تور آموزشی خوشه زیلو اشاره کرد و گفت: این تور آموزشی علاوه بر نمایشگاه از دو کارگاه موفق نساجی در کاشان و کارگاه تولید فرش دستباف قم نیز بازدید داشت.

دهقانی در ادامه برندسازی، بازاریابی و ایجاد شبکه‌های تولید زیلو و نوآوری در صنایع دستی را از اهداف برگزاری این تور آموزشی خواند و گفت: این تور متشکل از زیلوبافان، صاحبان کارگاه‌های زیلو، مدرسان و فعالان این هنر‌صنعت است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه برند جهانی زیلو باید جایگاه مناسبی را در بازار داخلی و بین‌المللی پیدا کند گفت: با ارتقای کیفیت، تنوع بخشی و بروز شدن، کاربردی کردن و توجه به بسته‌بندی و فرآوری این محصول می‌توان بازار فرش سلامت را تامین کرد.


نظر شما :